Dersin Adı | Bilim Felsefesi ve Araştırma Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 630 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde ve işletme yönetimi alanında felsefi tartışmalar ve araştırma yöntemleri ile ilgili ileri düzeyde bilgiler edindirmektir |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, pozitivizm, gelenekçilik, yorumsamacılık, postmodenizim, eleştirelcilik, postkolonyalizm gibi sosyal bilimler ve yönetim/organizasyonla ilgili felsefi tartışmalarla ilgilidir. Ders, bu düşünce okullarının, felsefi temellerini, temel tezlerini ve yöntemsel tercihlerini tanıtır. Derste ayrıca, farklı araştırma amaçları ve yöntemleri için kullanılan araştırma tasarımları ele alınır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Logical Empiricism | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 2 pp. 19-39 |
3 | Induction and Confirmation | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 3 pp. 39-57 |
4 | Conjecture and Refutation | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 4 pp. 57-75 |
5 | Normal Science | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 5 pp. 75-87 |
6 | Scientific Revolutions and the Problem of Relativism | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 6 pp. 87-101 |
7 | Midterm Exam 1 | |
8 | What is Scientific Explanation? Problems and Options. | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 13 pp. 190-201 |
9 | Feminism and Science Studies | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 9 pp. 136-148 |
10 | Naturalism and the Social Structure of Science | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Chs. 10 and 11 pp. 149-173 (Focus section to be announced.) |
11 | Bayesiansim and Modern Theories of Evidence | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 14 pp. 202-219 |
12 | Debates on Post-Truth 1 | McIntyre, Post-Truth. Ch. 2 “Science Denial as a Road Map for Understanding Post-Truth pp. 17-34 |
13 | Debates on Post-Truth 2 | McIntyre, Post-Truth. Ch 5 “The Rise of Social Media and the Problem of Fake News” pp. 89-122 |
14 | Komplo teorilerine dair sunum ve tartışma | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Godfrey-Smith, Peter.Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of science. The University of Chicago Press 2003 ISBN: 0-226-30063-3
McIntyre, Lee. Post-Truth. MIT Press 2018 ISBN: 978-843-763-8690
Epistemology: an anthology, ed. Sosa et al., Blackwell Publishing 2008 ISBN: 978-1-4051-6966-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okasha, Samir. Philosophy of Science. A Very Short Introduction. Oxford University Press 2002 ISBN: 0-19-280283-6
Chalmers, A. F. What is this thing called Science? 3rd Ed. Hackett Publishing Company 1999 ISBN: 0-87220-452-9
Ladyman, James. Understanding Philosophy of Science. Routledge 2002 ISBN: 0–415–22157–9
Johnson, P., and Duberley, J. 2000. Understanding management research: An introduction to epistemology. London: Sage. ISBN 13: 978-0761969181 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | 40 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | 9 | |
Proje | 1 | 37 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. | |||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. | X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. | |||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. | X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. | |||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. | |||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. | X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest